Březen 2007

Moje fotky 2

28. března 2007 v 16:09 | Hanys |  Obrázky
Tyhle fotky jsou z mojeho oblíbeného lesa. Fotil jsem je 28.3.2007. Kvalita některých fotek sice nic moc, ale jinak si myslim že ujdou.
Tak takové překvapení jsem měl přímo na kraji lesa. Ani se nebál když jsem přišel blíže.
Stál tam jako taková dominanta uprostřed malé mýtinky.
První kvetoucí kytičky, které sem na cestě lesem potkal
A tenhle ležel kousek od nich.
Takové malinkaté jezírečko. Kousíček od mojeho nejoblíbenějšího místa.
Tak tady je to moje nejoblíbenější místo.
A možná že nejen moje oblíbené.
Tohle je můj nejoblíbenější strom. Je strašně velký, hodně starý a vypadá jako paroží, které má rohatý bůh na hlavě a taky proto jsem si ho i vybral. Tvoří takovou dominantu údolíčka ještě se dvěma podobnými stromy.
Takové moje údolíčko.
Opět můj nejoblíbenější strom.
Vypadíá to opravdu zajímavě.
Tento potůček krásně plyne okrajem údolíčka.
Takový menší pohled na část údolíčka.

Masti

27. března 2007 v 10:14 | Hanys |  Základy herbalistiky
Byliny prospěšné pokožce (jako např. kostival, levandule, měsíček, borové jehličí, aloe, kořen omanu, lopuch a bez) mohou být zpracovány jako masti. Nejvhodnější dobou je léto, kdy je všude plno čerstvých bylin, ovšem mohou se použít i rostliny sušené. Pro jejich léčivé a bolesti tišící účinky je dobré přidat do základní směsi zelené slupky vlašských ořechů a drcené kaštany.
Ve velkém hrnci se mírně povaří (20 minut) bylinky v kvalitním olivovém oleji. Olej by měl bylinky jen lehce zakrývat. V jiném hrnci se rozpustí a na mírném ohni povaří včelí vosk (pokud možno zlatavé barvy a silně vonící po medu), 3 - 4 plévkové lžíce vosku na 250 ml oleje. Když vosk i olej dosáhnou stejné teploty, vlije se vosk do hrnce s bylinkami a olejem. Scedí a nalije do čistých sklenic. Dokud je mast stále tekutá, doporučuje se (není to nutné) do ní jako konzervační prostředek přidat tinkturu (alkoholový roztok) sturače benzenoového (asi 30 ml na 1 litr masti). Nejdůležitější k zabránění vzniku plísně jsou maximálně čisté a suché sklenice a nástroje. Obvykle úplně stačí tyto vyvařit a pečlivě vysušit. Ti, kdo žijí ve zvlášť horkých a vlhkých oblastech, by se měli pojstit přidáním zmíněné tinktury.

Obecná pravidla pro přípravu bylin

27. března 2007 v 9:52 | Hanys |  Základy herbalistiky
catalog PŘI POUŽITÍ LISTŮ A KVĚTŮ
V horké vodě se spaří asi dvacet minut dvě kávové lžičky rostlinné hmoty na 250 ml vody. Zcedí se a uloží ve vduchotěsné nádobě do lednice.
Dávkování: 60 ml výtažku čtyřikrát denně, ne s jídlem. Dětem se dává poloviční množství čtyřikrát denně. Dostatečná dávka pro kojence je v mateřském mléce.
catalog PŘI POUŽITÍ KOŘENŮ, BORKY, SEMEN A VĚTVIČEK
Na mírném ohni (20 minut) se mírně povaří dvě kávové lžičky rostlinné hmoty, zcedí a uloží ve vzduchotěsné nádobě do lednice.
Dávkování: 60 ml čtyřikrát denně, ne s jídlem.
Bylinný čaj ve vzduchotěsné nádobě vydrží v lednici čerstvý asi jeden týden.
catalog BYLINNÉ DÁVKY
Dávky uvedené v části ,,Bylinná léčba" u každé byliny v rubrice ,,Bylinky" jsou stanoveny pro dospělou osobu o váze 68 kg. Dětem (34 kg) se doporučuje poloviční množství. Kojenci (11,5 kg) dostávají jednu čtvrtinu a novorozencům stačí množství látky obsažené v mateřském mléce. Obvyklou dávkou pro obohacené mléko nebo čaj (pro kojící matku) je 60 ml extraktu třikrát až čtyřikrát denně, ne s jídlem.

Příprava bylin

23. března 2007 v 18:44 | Hanys |  Základy herbalistiky
Listy stromů by se měly sbírat před letním slunovratem. Po tomto dni listy obsahují příliš velké procento přírodních insekticidů.
Listy a květy se sbírají v suchý den krátce poté, co se květy začnou otevírat. Suší se vždy ve stínu.
Kořeny je třeba sbírat buď brzy na jaře, nebo na sklonku podzimu, když už rostlina začne odumírat.
Borka stromů obvykle obsahuje hledané léčivé látky ve své měkké vnitřní vrstvě (kambiu) mezi živým dřevem a mrtvou vnější kůrou, nebo v kořenové kůře.

Divizna Malokvětá

23. března 2007 v 18:26 | Hanys |  Bylinky pro Samhain
catalog DIVIZNA MALOKVĚTÁ [Verbascum Thapsus L.]
Použité části: list a květ
Bylinná léčba: List divizny je klasickým lékem proti bronchitidě (a ostatním druhům nachlazení) a bolestem při močení. Povaří se 2 kávové lžičky v 250 ml vody, pije se 60 ml čtyřikrát denně. Diviznový čaj před spaním přináší dobrý spánek. Placka z listů působí příznivě na poranění a bodláky. Přípravek z listů, vyluhovaných v octě a vodě, léčí popáleniny, boláky a hemeroidy. Tinktura se užívá po 15 - 20 kapkách každé dvě až čtyři hodiny
Magické použití: Staré diviznové stonky se namáčely v tuku nebo ve vosku a používaly jako louče, tzv. babí svíčky. Ve starých knihách zaříkadel a kouzel se radí nahrazovat práškem z listů hřbitovní prach.
Verbascum thapsus L. image

Rozcestník bylinek

23. března 2007 v 17:12 | Hanys |  Bylinky


Spiral Energy

20. března 2007 v 10:21 | Hanys |  Nejlepší stránky
Český internetový obchod, který se specializuje na vše okolo magie.
Spiral Energy

Runa čarodějů

18. března 2007 v 20:10 | Hanys |  Čarodějnictví
Runa čarodějů se používá v kruhu pro zvýšení magické síly. Je součástí každého obřadu bez výjimky a obvykle předchází invokaci bohů.
29.gif, 14 kB
Temná noci, jasná luno,
vládcové čtyř živlů stran.
Zazni čarodějná runo,
voláme vás mocné k nám.
.
Vzduch a oheň, voda, země,
hůlka, pentakl i meč,
sílu ať probudí ve mně,
ať vyslyší naši řeč.
.
Šňůry důtky, plamen svíce,
všechna meče mocná síla,
k životu ať probudí se
a dají se hned do díla.
.
Mocní moře, mocní země,
síly slunce, bílé luny.
Jak říkáme, tak se stane
po vyřčení této runy.
.
Paní den a paní noc
a rohatý z lesů, plání,
voláme vás na pomoc,
naplňte dnes naše přání.

Moje fotky

18. března 2007 v 19:21 | Hanys |  Obrázky
Tadyk nějaké moje fotky, které sem jen tak náhodou nafotil, když jsem si něčeho pěkného nebo zajímavého všimnul....kvalita asi nic moc, ale mi se ty fotky docela líbí a určitě ještě nějaké přibydou.

Anti fluffy bunny

17. března 2007 v 13:53 Různé
anti_cochcarna.gif, 14 kB
Podporuji hnutí Anti fluffy bunny. Více informací o Anti fluffy bunny získáte na stránkách Čarovné zrcadlo -TADY.

Banner tohoto blogu Magie noci

15. března 2007 v 17:07 | Hanys |  Nejlepší stránky
Kdo by chtěl, tak si muže tento banner zkopirovat na svuj web nebo blog.

Z

15. března 2007 v 16:52 | Hanys |  Slovníček pojmů a slov
catalogZÁKON ODPOVĚDNOSTI
Je to často opakovaný důsledek jiných zákonů pohanství. Jednoduše znamená, že když neúmyslně porušíte něčí svobodnou vůli nebo někommu nějakým způsobem ublížíte, musíte příjmout odpovědnost za svůj čin a snažit se o nápravu. To samozřejmě neplatí pro případy, kdy jste použili magii, abyste se chránili předn někým, kdo vám chce ublížit. Viz také ,,Pohánské pravidlo" a ,,Zákon trojnásobku".
catalog ZÁKON TROJNÁSOBKU
Jediný karmický princip keltského pohanství. Stanoví, že každá energie, kterou čarodějnice nebo mág uvolní (nebo kdokoli jiný) pozitivním bebo negativním způsobem, se k odesilateli vrátí s trojnásobnou silou. Viz také ,,Pohanské pravidlo" a ,,Zákon odpovědnosti".
catalogZÁKON HYWELA DDY
Velšský právnický systém podobný irským brehonským zákonům, pojmenovaný podle krále z 10. století, který sjednotil Wales.
catalogZNAČENÍ POHÁRŮ A PRSTENŮ
Velmi staré rytiny nebo kresby křídou na kameni, skládající se ze zakroucených čar a kruhů protínaných čarami a nacházející se v celém keltském světě (zvláště ve Skotsku), nebyly dosud přiměřeně vysvětleny. Různé keltské magické tradice se snaží o objasnění jejich smyslu a užití. Přesto zůstávají stále záhadou.
catalogŽIVLY
Archetypní duchovní bytosti spojené se čtyřmi prvky (země, vzduch, oheň, voda).

Y

15. března 2007 v 15:57 | Hanys |  Slovníček pojmů a slov
catalogYULE
Sabat oslavovaný o zimním slunovratu. Většina jeho tradic pochází z římského pohanského svátku Saturnálií. Severské a germánské tradice ho považují za jeden z nejdůležitějších svátků. Byl to jejich Nový rok, oslava návratu boha slunce na zem. Do severské invaze se v keltských zemích neoslavoval.

W

15. března 2007 v 15:52 | Hanys |  Slovníček pojmů a slov
catalogWIDDERSHINS
Toto slovo pochází z gemánské tradice. Znamená jít pozpátku a pohybovat se, pracovat nebo tancovat proti směru hodinových ručiček, aby se nějaká negativní síla vypudila, zmenšila nebo se jí zabránilo v působení.

V

15. března 2007 v 15:48 | Hanys |  Slovníček pojmů a slov
catalogVELKÝ RITUÁL
Symbolické sexuální spojení (také posvátný sňatek) bohyně a boha, které se ve většině tradic uzavírá o Beltaine, v mnoha dalších o jiných sabatech. Symbolizuje prvotní akt tvoření, z něhož pochází veškerý život. Sexuální spojení je rituálně vyjádřeno vložením nože athame, falického symbolu, do kalicha nebo kotle cauldronu, symbolu lůna.
catalogVĚDOMÁ MYSL
Ta část mozku, k níž máme přístup během normálního bdělého dne. Má schopnost zachovávat údaje, takže si můžeme snadno vzpomenout na potřebné informace.
catalogVĚŠTĚNÍ
Prorokování budoucnosti pomocí interpretace možností, které v danou chvíli připadají v úvahu. Věštění lze uskutečňovat pomocí meditace, hádání z křišťálové koule, astrální projekce, karet, kamenů nebo některého z mnoha dalších prostředků. Nejoblíbenějšími formami věštění jsou dnes taroty, runy, kyvadla, věštění z kkoule a kontroverzní spiritistická tabulka.

U

15. března 2007 v 15:38 | Hanys |  Slovníček pojmů a slov
catalog UZEMĚNÍ
Rozptýlení přebytečné energie vytvořené během magickeho nebo okultního rituálu jejím vysíláním do země. Může to být také proces soustředění se ve fyzickém světě před rituálem či astralním zážitku nebo po něm.
catalog ÚLITBA
Pokrm nebo nápoj rituálně podávaný božstvu, přírodnímu duchu nebo bytosti bez těla.

T

10. března 2007 v 22:12 | Hanys |  Slovníček pojmů a slov
catalogTALISMAN
Předmět, o němž se věří, že poskytuje svému nositeli ochranu nebo jiné magické služby. Od amuletu se liší tím, že ho vytvořila a nabila energií čarodějnice, není to přírodní předmět.
catalog TARA
Palác a kopec s názvem Tara v County Meath byl sídlem Velkých králů Irska. Shromaždiště druidů. Duchovní centrum a sídlo starých irských zákonodárců. Název Tara pochází z irského Tea-Mur, což znamená ,,pohřebiště Tey", jedné z bohyň, spoluzakladatelky Tary.
catalog TEURGIE
Slovo označující magické spojení lidské bytosti s božskou silou. Příkladem je invokace.
catalog TIRN AILL
Doslova ,,Jiná země". Je to další název pro Tir-na-nOg.
catalogTIR NA NOG
,,Země věčného mládí". Je to irská Země mrtvých nebo, jak se často nazývá, ,,Jiný svět". V Tir-na-nOgu vládne babice a její kotel cauldron, do něhož se vrací všechno živé a čeká na znovuzrození.
catalogTOCHER
Skotské slovo pro věno.
catalog TORQUE
Náhrdelník, který nosili Keltové vyskokého postavení. Při archeologických vykopávkách se jich několik našlo a některé byly vyrobeny z drahých kovů a zdobeny drahokamy a složitými keltskými ornamenty. Irským slovem pro torque je muince, velšským mwnci.
catalogTOUTA
Klan, který byl ve skutečnosti malým náčelnictvím. Toto slovo se používá v některých druidských kruzích místo pojmu coven (skupina pohanů, sabat). Liší se od klanu, protože ti, kdo se v toutě pravidelně scházejí, nemusí být žádným způsobem spřízněni.
catalogTRADICE
Větev pohanství, jíž se řídí jednotlivá čarodějnice nebo skupina. Existují stovky takových tradic, většinou jsou k sobě přitahováni příslušníci strjných etnických nebo kulurních skupin, ale některé moderní tradice jsou různorodou směsí. Tradice je v tomto smyslu synonymem ,,cesty". Příklad: Witta je jednou z tradic pohanství.
catalogTRANSCENDENTNÍ BOŽSTVO
Bůh nebo bohyně, na něž je pohlíženo jako na sídlící spíš vně člověka než v něm. Je to neinvokovatelné božstvo.
catalogTROJCE
Někdy také nazývaná triáda, trio, trojka. Toto slovo se používá k vyjádření božské trojce, která je jednou osobou se třemi tvářemi. Základním příkladem takové trojce je Trojná bohyně. Trojná božstva jsou známa na celém světě, ale Keltové mají trojnost zvlášť v oblibě a jejich mýty obsahují řadu příkladů ženských i mužských trojic.
catalogTROJLÍSTEK
V irštině seamorg. Zelený trojlístek jetele, který je dlouho základním symbolem Irska. Byl spojován s Trojnou bohyní. Ve své ojedinělé podobě se čtyřmi lístky je představitelem čtyř živlů. Považuje se za velké štěstí, když se takový lístek najde.
catalogTROJNÁ BOHYNĚ
Jediná bohyně ve všech svých tří aspektech: panna, matka a babice. Toto trojité téma ženského božstva bylo nalezeno téměř ve všech známých kulturách na světě. Je reprezentována třemi fázemi Měsíce: ubývající, úplňkem a přibývající.
catalogTROJNÁSOBNÉ POŽEHNÁNÍ
Keltský zvyk, podle něhož Trojná bohyně žehná nohám, oblasti lůny či genitálií a hlavě.
catalogTROJNOŽÍ
Keltský symbol, který používali druidové k vyjádření posvátného čísla tři. Byl to kruh rozdělený na tři stejné části oddělené stočenými čarami vycházejcími ze středu.
catalogTŘI
Hlavní posvátné číslo keltů.
catalog TUATHA DE DANANN [túadej theinan nebo dónan či deinan]
Doslova ,,Lidé bohyně Dany" - božský rod lidí, kteří jsou nyní považováni za jeden druh irských bájných lidí. V irských mytických cyklech byli nájezdníky, kteří přišli do země. Jedním z jejich mnoha posvátných pokladů byl cauldron hojnosti, v němž je uschováno tajemství života a smrti.
catalogTUMULUS
Zvláštní druh pohřební mohyly, která obsahuje podzemní komoru a rituální prostor, kde se provádějí pohřební obřady. Tumulus se také nazývá barrow (mohyla, mohylový hrob).

Druidský herbář

4. března 2007 v 17:04 | Hanys |  Knihy
Kniha: Druidský herbář
Autor: Ellen Evert Hopmanová
Rok vydání: 2006
Stran: 224
Překlad: Milan Bobysud
Popis:
Velice dobrá kniha. Co více dodat. Plná léčivých bylin a návodů jak je správně použít pro léčení i pro magickou praxi. Je tady par slov o Druidech, Bardech, Ovatech atd. Návody na výrobu mastí, tinktur, placek, obkladů, sirupů atd. Prostě tuhle knihu bych doporučil všem, co aspoň trošku zajímá bylinkářství a doporučil bych tuto knihu i jen tak do knihovny na různé nemoci.
MOJE HODNOCENÍ DŮVĚRYHODNOSTI: *****

Historie Čarodějnictví

4. března 2007 v 9:53 | Hanys |  Čarodějnictví
Čarodějnictví se vytvářelo již před dvacetipěti tisíci lety. Lidé tehdy v úctě k přírodě věřili v mnoho bohů (např. v boha větru, blesku, atd.). Časem lidé začali některým božstvům dávat větší důležitost a některým menší (bůh větru nebyl tak důležitý jak bůh lovu). Lidé byli tehdy hodně závislí na lovu. Lov jim zajišťoval Jídlo, oblečení a potřeby ke stavbě svých obydlí. Protože většina zvířat které lovily měla rohy, tak i bůh kterého lidé zobrazovali měl rohy. První forma magie byla pravděpodobně sympatetická. Lidé si nejdříve vyrobili hlíněný model bizona v životní velikosti a pak probíhal lov a zabití hlíněného bizona, kdy poté byl zabit i opravdový bizon. První rituály byly zaznamenány už u jeskynních lidí, kdy jeden člověk oblečený v kůži a s maskou zvířete na hlavě představoval boha lovu řídícího útok. Tato forma sympatetické magie přežila do poměrně moderních časů kdy indiáni dělali něco podobného.
Pan
Stejně jako bůh lovu byla i bohyně (neví se kdo byl dříve nebo jestli se vyvíjeli spolu). Aby lidé měli zvířata k lovení, muselo jich být hodně. A chtěli-li aby kmen nevymřel, tak museli být plodní. Tady si znovu můžeme povšimnout role sympatetické magie. Vyráběly se hlíněné sošky pářícíchse zvířat a při rituálu příslušníci kmene souložili. Určitě všichni znáte sošky bohyň plodnosti nazývané Venuše (např. Věstonická). Na venuších si můžeme povšimnout až velmi přehnanými atributy ženskosti. Velká, těžká vysící prsa, velké zadky a příliš velké genitálie. Zbytek těla nebyl důležitý a proto je s těží rozpoznatelný a někdy ani nebyl znázorňován.Bohyně, která ji představovala byla Velkou dárkyní a Utěšitelkou, Matkou Přírodou nebo Matkou Zemí.
Mother Earth
Poté, jak se začalo vyvíjet zamědělství začalo docházet k dalšímu povýšení bohyně. Bohyně začala také dohlížed nad úrodou stejně jako nad plodností lidí a zvířat. Proto se rok rozdělil na dvě části, kdy v létě rostla a zrála úroda a byla v popředí bohyně a v zimě, kdy bylo potřeba lovu, tak se dostával do popředí bůh.
Jak se začal vyvíjet člověk, tak se vyvíjelo i náboženství. Lidé se začali šířit po celé Evropě a své náboženství si brali s sebou. Tehdy si můžeme všimnout prvních jmen pro svá božstva. Božstva dostávala různá jména, i když se vždy jednalo o tu samou osobu (pro boha např.:Cernunnos, Cerne, Pan,Woden atd. a Bohyně např.: Freya).
Se vznikem různých obřadů - kvůli plodnosti, pro úspěch lovu z důvodů souvisejících s ročními obdobími - se vytvořilo kněžstvo. Byli známí jako Wicca ,,Moudří". A Wicca skutečně musel být moudrý. Nejenže vedl náboženské obřady, ale také se musel vyznat v bylinkářství, magii a věštění. Musel být léčitelem, soudcem, kouzelníkem, knězem. Byl prostředníkem mezi lidmi a bohy a o velkých svátcích se stával téměř bohem.
Když přišlo křesťanství, tak nedošlo k masovému obrácení na víru. Křesťanství bylo naáboženství umělé a nevyvíjelo se tisíce let a většina panovníků tuto víru přijalo jen na venek. O hromadný přestup k víře se pokusil papež Řehoř veliký. Nechával rozbíjet modly a místo nich stavět křesťnské kostely. Ale i v tomto případě měl na stavbu a výzdobu jen pohanské řemeslníky, kteří velmi důmyslně zpodobňovali ve výzdobě vlastní božstvo. A tak lidé mohli uctívat vlastní bohy, i když museli navštěvovat křesťanské kostely. A mnoho takovýchto figurek existuje dodnes.
Když ale křesťanství začalo nabývat na síle, tak se pro církev stalo pohanské náboženství rivalské a chtělo se ho zbavit. Církev to udělala velmi chytře, protože označila pohanské bohy za ďábly. Tak se tedy stal pohanský rohatý bůh křesťanským ďáblem a všichni vyznavači starého náboženství za vyznavače ďábla. A tohle argumentuje církev dodnes. Obviňování z uctívní ďábla, tak často zaměřované na čarodějnice, je směšné. Ďábel je čitě křesťanský vynález a před vznikem nového zákona o něm nebylo zmínky.
Křesťanství sílilo a pomalu vytlačovalo staré náboženství a období reformace již pohanství existovalo jen v odlehlých venkovských oblastech. Vše co wiccani dělali, bylo obráceno proti nim. Zabývaly se magií, aby dosáhli plodnosti a zvýšení úrody, ale církev to úplně převrátila, jakože pomocí ní dokážou zničit úrodu, neplodnost ženy a dobytka atd. Starý rituální obřad na zvýšení plodnosti vypadal tak, že lidé chodilli za svitu úplňku do polí a tancovali kolem polí obkročmo posazení na vidlích, tyčích a košťatech. Při tanci skákali do vzduch, aby ukázali, jak vysoko má obilí vyrůst. A takhle vznikla pověra, že čaroděnice létají na koštětích.
V roce 1448 papež Inocenc VIII. vydal bulu proti čarodějnicím a o dva roky později dva němečtí mniši, Heinrich Institoris Kramer a Jakob Sprenger, vydali knihu, která odstartovala dobu největší hrůzy a největšího zlomu v čarodějnictví. Knihu Malleus Maleficarum (Kladivo na čarodějnice). Kniha obsahovala takzvané pokyny k pronásledování čarodějnic.
Hysterie, která byla rozpoutána se začala postupně rozšiˇřovat po celé Evropě. Ohně zuřily a pronásledovaly skoro tři století. Ve vesnicích, kde byla obviněna z čarodějnictví třeba jen jedna nebo dvě ženy, tak nepřežil nikdo. Odhaduje se, že celkem bylo upáleno, oběšeno a umučeno asi devět milionů lidí obviněných z čarodějnictví.
V roce 1604 král Jakub I. schválil svůj zákon o čarodějnictví, ale v roce 1736 byl zrušen a nahrazen zákonem, podle něhož nic takového jako je čarodějnictví neexistuje. Do konce 17. století zbylí příslušníci čarodějnického kultu žili utajeně a skrývali se. Až v roce 1951 byly zrušeny poslední zákony proti čarodějnicím, které platily v Anglii. Po zrušení všech zákonů mohlo čarodějnictví znovu vyjít konečně legálně a bez obav na svět.
První, kdo si dovolil otevřeně hovořit ve svých knihách o čarodějnictví byl v roce 1951 dr. Gerald Brousseau Grandner a prohlásil, že čarodějnictví opravdu existuje a je zkutečné. Díky oběhu jeho knih se začal brzy dozvídat o mnoha shromážděních čarodějnic po celé Evropě, které stále praktikují svu víru. Díky němu se dostalo čarodějnictví znovu otevřeně na svět a za to mu patří náš velký dík.